Selectează o Pagină

Multe dintre persoanele care lucreaza de acasa nu se simt suficient de productive. Asta pentru ca deseori problema nu este mediul, ci organizarea spatiului de lucru. Stim ca pentru o organizare ca la carte, ai nevoie de mobilier office potrivit biroului tau.

 

Pentru ca vrem sa iti venim in ajutor, ti-am pregatit cateva sfaturi de organizare a biroului care te vor ajuta sa lucrezi mai cu spor.

 

Cu toate ca unele studii recente arata ca un birou dezordonat este un semn al creativitatii si ca nu ar afecta productivitatea, trebuie sa recunoastem ca este destul de greu sa lucrezi atunci cand nu gasesti notitele cu informatii pe care le-ai pregatit cu o zi inainte.

 

Una din piesele de mobilier care au devenit traditionale in casele noastre este biroul de acasa! Iar in aceste conditii organizarea biroului este o strategie pe care trebuie sa o cunosti pentru ca iti face viata si munca mai usoara si mai frumoasa. Iata cele mai bune sfaturi pentru organizarea biroului pentru ca munca ta sa fie eficienta si practica!

 

 

Primul sfat, de care depinde modul de realizare al tuturor celorlalte pentru organizarea biroului, este delimitarea unui spatiu care sa contina elementele necesare lucrului. O zona de lucru, o zona dedicata activitatii profesionale de acasa. Aici merita spus ca biroul de acasa poate fi amenajat in orice loc din casa. 

 

In camera de zi, pe un hol mare, sub scara, in dormitor, in balcon. Conditiile esentiale pentru biroul de acasa sunt lumina, o oarecare izolare a locului de restul activitatilor din casa, acces la surse de curent si caldura si un spatiu suficient de mare in acord cu nevoile celui care lucreaza.

Organizeaza spatiul intr-un stil minimalist

Pentru a te putea concentra la lucru, e nevoie ca spatiul sa fie cat mai simplu, curat si aerisit. Foloseste un birou cat mai simplu si evita sa-l decorezi prea mult – o planta sau o rama foto sunt suficiente.

Alegerea culorilor

Alege culori neutre pentru birou si pentru obiectele pentru depozitare. Daca ai prea multe culori pe birou (sau acestea sunt prea intense) creierul tau le va percepe ca pe dezordine si nu se va mai concentra la ceea ce conteaza.

Organizare pe verticala

Cei mai multi dintre noi nu ne permitem sa transformam acasa o camera intreaga in birou. Solutia? Monteaza cateva etajere deasupra biroului sau pe peretele de langa pentru a profita de orice spatiu gol. Totusi, nu uita ca e bine sa eviti aglomeratia.

Asigura-te ca ai lumina potrivita

Biroul de acasa, la fel ca si cel de la locul de munca, ar trebui sa aiba lumina buna, pentru a putea lucra oricand vrei. Pe timpul zilei, este bine sa lucrezi in lumina naturala, asa ca, de preferat ar fi sa iti aranjezi biroul in fata unei ferestre. Pentru seara, o lampa cu linii simple este alegerea ideala.

Mentine ordinea si curatenia

La finalul fiecarei zile, ocupa-te de curatenie pe birou si in jurul sau. Astfel, a doua zi te va intampina un birou curat si ordonat, care te va ajuta sa fii mult mai productiv..

 

In plus, pregateste-ti bauturile si gustarile preferate. 

 

amenajare birou acasa

 

Cui nu i s-a intamplat sa se ridice de la birou o data la 20 de minute pentru ca vrea sa ia ceva din bucatarie? Evita sa faci asta si tine langa birou o sticla de apa sau suc. Daca bei ceai, prepara-l dimineata, iar mai tarziu ajunge doar sa il incalzesti. Si, chiar daca lucrezi de acasa, stabileste o ora anume pentru a lua pranzul si nu manca la birou.

 

Un birou organizat nu inseamna neaparat sa tii totul aranjat la milimetru, ci tine de modul in care iti aranjezi biroul astfel incat sa fii productiv si sa nu existe alte elemente care sa te impiedice sa iti faci treaba.

 

Indiferent ca e vorba de biroul de la locul de munca sau de cel de acasa, asta nu inseamna ca nu poti sa iti personalizezi spatiul astfel incat sa te simti relaxat si sa poti lucra mai cu spor. Inconjoara-te cu lucruri care te inspira, cum ar fi poze din vacanta sau citate motivationale, pe care poti sa le atasezi de un panou de pluta. Foloseste accesorii de birou colorate si nu uita sa adaugi si cateva ghivece cu plante, obiecte decorative sau lumanari parfumate. 

 

Alege piesele de mobilier office potrivite si bucura-te in fiecare zi de biroul tau, dar si de munca ta! 

Pin It on Pinterest

Share This