Somnul si calitatea lui au impact asupra starii pe care o avem in timpul zilei, asupra productivitatii de la locul de munca si a relatiilor noastre. 

 

Un dormitor aranjat dupa anumite reguli te ajuta sa te relaxezi, sa ai un somn mai odihnitor, iar a doua zi sa debordezi de energie. Daca ai probleme cu somnul, e bine sa stii cateva lucruri care te vor ajuta sa dormi mai bine. 

 

Cat mai putina mobila 

 

In principiu, pentru mobilarea unui dormitor care te imbie la somn ai nevoie de piesele de mobilier clasice: pat, noptiera, dulap si una sau doua comode

 

Adoptarea unui stil minimalist in camera pentru dormit, are efecte benefice asupra calitatii somnului, asa ca limiteaza-te doar la piesele de mobilier strict necesare. Un loc spatios te face sa te simti mai relaxat.

 

Intunericul e un must 

 

Iti va fi mult mai usor sa adormi daca in camera este complet intuneric, lucru demonstrat stiintific. 

Cercetatorii au descoperit ca lumina micsoreaza productia de melatonina, hormonul responsabil cu somnul. 

 

Chiar si lumina care vine de la ecranul telefonului sau a tabletei poate intrerupe secretia de melatonina, acesta fiind si motivul pentru care medicii insista sa nu mai folosim deloc ecranele cu cel putin o ora inainte de culcare. 

 

Linistea te ajuta sa adormi 

 

Inainte de somn inchide televizorul, opreste muzica sau orice sursa de zgomot din camera. Daca locuiesti intr-o zona inters circulata, daca camera este orientata spre un bulevard aglomerat, cea mai sigura metoda pentru a te asigura ca nu o sa fi trezit in toiul noptii este folosirea dopurilor pentru urechi. 

 

Ai insomnii? Atunci cel mai bine e sa stai in liniste completa cu ceva timp inainte de ora la care vrei sa adormi deoarece corpul si mintea ta au nevoie de mai mult timp pentru a se relaxa.  

 

Daca esti genul de persoana care doarme mai bine cu un zgomot de fundal, poti utiliza o aplicatie de pe telefonul mobil creata special pentru acest scop. 

 

Opteaza pentru culorile pale 

 

Culorile pe care le alegi pentru decorarea camerei influenteaza mult calitatea somnului. Evita culorile stridente si opteaza pentru tonurile pale. Mergi la sigur cu alb, albastru si verde deschis, bej, gri sau lavanda. 

 

Albul, bejul si griul nu ies prea mult in evidenta, in timp ce verdele si albastrul te duc cu gandul la o dupa masa calda de vara petrecuta in natura. Lavanda este cunoscuta pentru proprietatile ei relaxante si este folosita deseori pentru prepararea somniferelor naturale. Acelasi efect il are si culoarea plantei, asa ca mergi la sigur daca optezi pentru asternuturi, obiecte de decor sau chiar pentru pereti vopsiti in aceasta culoare. 

 

Temperatura mai mica te ajuta sa adormi 

 

Expertii spun ca temperatura optima pentru un somn odihnitor este de 16 – 18 grade Celsius. Insa nu doar temperatura din camera este importanta. Temperatura pe care o are corpul tau cand e acoperit ar trebui sa fie aproximativ la fel de mare cu cea pe care o are corpul uman in mod normal.

 

In timpul noptii corpul este programat sa se raceasa, iar pierderea de caldura se face prin cap si fata, singurele parti din trup care nu sunt acoperite. Acesta este si motivul pentru temperatura prea mare din camera produce disconfort. 

 

De asemena, frigul iti face corpul sa lucreze din greu pentru a-si pastra temperatura potrivita, lucru care produce, la randul lui, disconfort. 

 

Dormitorul este un spatiu intim, unde ne relaxam si ne reimprospatam fortele. Indiferent de marimea lui, asigura-te ca dormitorul este un refugiu, o oaza de pace, liniste si calm.

 

Daca ai nevoie de o schimbare care sa te ajute sa dormi mai bine si sa faci din dormitorul tau un spatiu prietenos, intra pe www.mobila-ghencea.ro si achizitioneaza-ti cateva piese noi de mobilier. 

 

Gasesti la noi tot ce ai nevoie pentru a-ti pune la punct dormitorul, de la paturi, somiere si saltele, pana la dulapuri, noptiere si comode

 

Care sunt trucurile tale pentru un somn odihnitor? 

Pin It on Pinterest

Share This